Friday, August 17, 2018

Drama dalam mimpi si isteri

Malam semalam aku bermimpi sesuatu yang menyenangkan hati. Di dalam mimpi tu aku sedang bersiap-siap untuk ke lapangan terbang. Nak tahu aku akan ke mana? Aku akan pergi menunaikan umrah. Seronoknya. Bila bangun dari tidur aku berdoa kepada Allah supaya dimurahkan rezeki untuk menunaikan umrah suatu hari nanti.

Sementara itu, rupanya di malam yang sama isteri aku ada bermimpikan aku. Pagi itu dia bercerita tentang mimpinya.

Dia kata sedih sangat mimpi tu sampai dia menangis. Aku pun bertanya mimpi apa sampai sedih sangat tu. 
Jawabnya "Abang ada hubungan dengan perempuan lain, pelakon pulak tu. Amir pun panggil dia ibu. Tu yang sedih sangat tu". Aku terus tergelak mendengar tentang mimpinya tu...hahahaha

Dia kata dia masih mencari nama pelakon tu. 
Aku: "Kamon la, takkan tak kenal pelakon melayu. Adui..mesti tak popular ni"
Isteri: "Ooo ada hati jugak la nak dengan yang popular ni"
Aku: "Hahaha 😆"

.......................................

Pagi tadi di Google Hangouts:

Isteri: "Abang, dah tahu dah nama pelakon tu"
Aku: "Nama start huruf apa?"
Isteri: "H"

Berkerut dahi aku memikirkan siapa pelakon wanita yang namanya bermula dengan huruf H

Isteri aku pun menaip nama pelakon tu. H**na A**ela
Aku: "Uik..tak kenal pun"
Isteri: "Cuba abang cari di internet. Mesti perasan muka dia"

Lalu pantas aku mencari di internet. 

Aku: "Ooo..yang ni. Kenal2. Tapi tak pernah tahu nama"
Isteri: "Kan, suka la tu"
Aku: "Lega dah dapat tahu..hahaha"
Isteri: "Sabor je lah. Malam tadi pun dia datang lagi dalam mimpi"
Aku: "Aik biar betul..hahaha. Dia nak apa pulak kali ni?"
Isteri: "Malam tadi dia kacau masa kita nak pilih perabot untuk rumah baru. Menyibuk je"
Aku: "Lain macam mimpi.. dah macam drama pulak..hahaha"
Isteri: "Entah la, sekarang ni takde pulak layan mana2 drama. Yang semalam tu lagi la tak tahan, dia ikut kita pergi bercuti. Abang siap book bilik lain dengan dia. Bila bangun pagi, dengar abang sembang2 dengan dia, siap berseloroh bagai"



Jangan pagi esok kata ada mimpi lagi sudah.. 😂


Tuan2 dan puan2, inilah dia orangnya yang menghantui mimpi2 isteriku..(kita letak gambar bertudung la ye manis sikit 😉)


Macam mana? Dah tahu nama? hehehe..

2 comments:

Ann Ishak said...

patut abang suka je hahaha :D

Lan Bingka said...

Tersuka pulak..hahaha. Isteri geram je..