Thursday, October 11, 2018

Anugerah ke-2

Alhamdulillah.. pada tanggal 2 Oktober 2018, jam 9:15 malam saya telah diberikan rezeki sekali lagi untuk mendapat kurniaan yang tak ternilai harganya dalam hidup saya. Anak kedua saya telah selamat dilahirkan pada tarikh tersebut. Saya bersyukur kerana dapat menemani isteri selama 6 jam di bilik bersalin, menanti saat untuk bersalin dan melihat sendiri anak lelaki saya lahir ke muka bumi. Hanya seorang jururawat wanita yang menyambut kelahiran anak saya dan beliau sangat cekap. Proses kelahiran berjalan lancar.

Selepas anak saya dilahirkan, maka secara automatiknya saya mendapat cuti isteri bersalin selama seminggu. Seperti pasca kelahiran anak sulung saya dulu, semasa cuti tu saya menguruskan segala yang perlu dilakukan seperti berikut:

1. Membasuh uri dan menanamnya di halaman surau
2. Memaklumkan kelahiran anak saya di Klinik Kesihatan berhampiran (esoknya jururawat terus datang ke rumah untuk check keadaan isteri dan anak. Jururawat minta bawa anak ke klinik sebab ada kuning sikit)
3. Membawa anak ke klinik untuk periksa bacaan demam kuning
4. Mendaftarkan kelahiran anak di JPN

Isteri saya berpantang di rumah emak saya. Jadi buat masa ni kami tinggal di rumah emak. Hari ni dah hari ke-2 saya kembali bekerja. Walaupun dah kembali bekerja, balik kerja bukan boleh berehat ya. Dah dua hari ni isteri saya tetap tunggu saya balik untuk beri tugasan memandikan bayi di waktu petang. Mujur anak sulung tu dah siap mandi bila saya balik. Waa sibuknya saya..haha

Gambar selepas cukur rambut

No comments: