Wednesday, August 21, 2013

Jomdurian - Makan durian sambil beramal

Pada 18 Ogos 2013 iaitu pada hari Ahad lepas, saya telah ke Summit USJ untuk menghadiri program jomdurian-vi, iaitu satu acara memakan durian sambil mengumpul dana untuk Persatuan Impian Kanak-kanak Malaysia. Ini kali keenam program ini diadakan, tapi ini kali pertama saya menyertainya. Mula-mula semasa diajak oleh rakan 2 hari sebelum program, saya tak ambil peduli sangat dan saya tak pasti nak pergi ke tidak. Tapi di saat akhir saya bersetuju untuk pergi sebab tiada aktiviti lain pada masa tu.

Saya dan kawan-kawan sampai di Summit USJ pada pukul 3.45 petang. Rasa teruja pula bila tengok ada ramai peserta dan sukarelawan di tempat acara berlangsung. Bila tengok di meja pendaftaran ada juga dijual t-shirt durian, saya jadi semakin teruja..hehe. Kami membeli tiket untuk sesi memakan durian pada pukul 4.30 petang. Tiket berharga RM20 untuk satu sesi selama sejam dan peserta boleh makan sebanyak mana durian dalam masa sejam tu. Saya dan Asyraf juga tak melepaskan peluang membeli t-shirt jomdurian. Kami terus ke tandas dan bertukar menjadi ahli jomdurian-vi. Mas dan Ami pasti meluat tengok gelagat kami yang teruja lebih..hahaha.

"Eat All You Can For Charity"
Terdapat 5 sesi memakan durian




Pada pukul 4.30 kami dan peserta yang lain pun memulakan aktiviti memakan durian. Memang seronok dan puas hati dapat merasa durian yang lazat sambil membuat amal. Para sukarelawan tak henti-henti membawa durian ke meja kami, sampai kami terpaksa menolak sebab dah kekenyangan. Kalau ada lagi tahun depan rasanya nak pergi lagi la. Seronok!




Kawan-kawan dah kekenyangan

No comments: