Thursday, July 5, 2012

Kus semangat

Semalam Asyraf belikan kuih pau dan letakkan di meja saya. Dia sangka saya cuma ke surau sebentar sebab komputer masih ON, padahal saya dah pulang. Komputer memang sengaja saya biarkan ON sebab ada kawan nak guna lepas waktu pejabat. Saya hantar pesanan pada kawan tu supaya makan saja kuih pau tu bagi pihak saya, ataupun beri saja pada sesiapa yang masih ada di pejabat. Kalau tak, habis berkecah dikerjakan oleh 'cik siti' pula nanti.

Setibanya di pejabat pagi ni, saya lihat bungkusan kuih pau masih ada di atas meja. Ada bahagian pada plastik yang dah terkoyak. Ala..semalam kata thank you, tapi tak ambil pula...hmm



Saya lihat di atas kertas ada kesan kotoran sikit, macam kesan tapak kaki. Saya ambil bungkusan pau dan lihat ke dalamnya, ada kesan gigitan pada kuih pau. Saya pun membuang bungkusan itu ke dalam tong sampah di sebelah meja.



Nampak tak ada kesan kotoran pada kertas? Saya pun tarik kertas itu untuk dibuang. 


.
.
.
.
.
.
.
.


Terkejut ok!!!! Terlepas kertas tu sekejap. 

Cicak tu pula lari ke belakang printer. Demmm you! Gaya kau tu dah macam nak terkam aku tahu tak?!!!

Sedang saya menaip entri, saya pandang ke tepi printer.


Pehhh.. mengintai

8 comments:

♥ wawawawa ♥ said...

ee geli ngn cicak...

~LoVE PiNk~ said...

cik siti stand 4 cik tik** ker??aiyak cicak pon pndai men cak2 kan..

Jejentik said...

entah entah kuih pau tu cicak tu punya kerja kot...

Lan Bingka said...

wawawawa: ada orang yang suka.. ;)

Lan Bingka said...

Love Pink: ye la, cik tik**s. malam2 memang ada, keje shif malam..haha

Lan Bingka said...

Jejentik: lupa nak bagitau, memang keje dia pun. sebab saya tengok kesan tapak kakinya kecik2 je.. :)

APAN said...

haha...kdg2 kalau aku kene gini menggelupor gak...bukan nape...sensitip sikit ngan cicak nih...

Lan Bingka said...

APAN: nasib baik aku sorang2 masa tu. kalau tak memang kena gelak.. ;)