Sunday, March 14, 2010

Minat F1 kerana Schumacher

Semalam saya bersorak sakan menonton Datuk Lee Chong Wei mengalahkan Peter Hoeg Gade dalam aksi separuh akhir All England. Begitulah keadaannya jika menonton atlit badminton Malaysia beraksi. Memang sokongan padu diberikan. Tapi dari rumah je la...haha. Hari ni beliau akan bertemu Kenichi Tago yang mengalahkan Bao Chunlai. Nampaknya wakil Jepun ni tak boleh dipandang sebelah mata. Bao Chunlai yang terlebih dulu mengalahkan Lin Dan di peringkat suku akhir pun boleh ditundukkannya. Semoga Datuk Lee Chong Wei berjaya. Nak harapkan wakil yang lain, semua dah tersungkur awal. Hmm...macam mana la nak menang Piala Thomas ni..

Satu perkara yang membuat saya teruja hari ni ialah kemunculan semula Michael Schumacher dalam perlumbaan F1. Tak sabar rasanya nak tengok perlumbaan tu. Sejak Schumi takde, saya tak tengok sangat la F1 ni. Macam bosan je. Bila Schumi nak berlumba balik, rasa seronok pula. Lebih menarik lagi, kali ni Schumi akan mewakili pasukan Mercedes Petronas. Kira ada kena mengena la dengan Malaysia kan? Kena la sokong..;). Pasukan Lotus pun saya sokong juga (nak jaga hati...hehe). Tapi kalau diikutkan sesi kelayakan semalam, pelumba Lotus berada pada kedudukan 20 dan 21 je. Jadi takde apa yang nak diharapkan sangat untuk tahun pertama penglibatan mereka ni. Dapat menamatkan perlumbaan pun dah dikira satu pencapaian yang bagus. 

Nico Rosberg & Michael Schumacher

Bingka: Tunggu Fairuz Fauzi jadi pelumba utama

4 comments:

cHeRyNa PiReS said...

sha setuju kalau katakan schumi penyeri F1. maklumlah...schumi nieh ada gaya tersendiri...tak sama macam pemandu lain:)

FarhanaDr said...

Saye harap saye boleh jadi macam schumi satu ari nanti.. Heehee.. :)

Lan Bingka said...

sha: betul tu..dia ada aura tersendiri

FarhanaDr: impian yg hebat..hehe

Lan Bingka said...

tahniah kpd Datuk Lee Chong Wei..!!