Sunday, April 15, 2012

Mencari

Bila kita cari sesuatu barang di saat kita memerlukannya, selalu juga barang tu takde kan.. Kalau tak cari, ada pula. Kenapa ye? Kenapa kita tak ambil masa kita nampak ia ada? Jawapannya mudah.. kerana kita tak memerlukannya ketika itu, atau kita dah ada barang yang kita perlu. Ke mana barang yang selama ni ada, tiba-tiba tiada? Selalunya kita sendiri dah lupa di mana kita pernah melihatnya. Atau kita memang pasti letaknya di mana, cuma ia telah diambil orang. Bila dah penat mencari tanpa hasil, akhirnya kita berhenti. Sekali-sekala bila datang idea di mana barang tu mungkin berada, kita akan cari semula. Hasilnya belum pasti. Kalau ada, kita gembira. Kalau tiada.. kita cari semula, dengan harapan kali ini ia tiba-tiba ada....'plinggg'. 

Atau bagaimana? 

Kadang-kadang jodoh juga begitu..

10 comments:

meowwmania said...

hohh dalam maksudnya tuh

AmirahSM said...

btol! ble nk msti cjmpe apa yg dicari padahal benda tu ade je dpn mata kita sbnarnya. ;p

sama cm jodoh

Lan Bingka said...

meowwmania: hehe..memang

Lan Bingka said...

AmirahSM: nanti bila kita tak fikir pasal benda tu, tiba2 kita terjumpa.. kan? i wish..

acheeqa farhana said...

haha..bese la tu..

yg kte taknak tu la y muncul..tapi y kte dok kejar2 saluny tak dpt..

hrgailah ap yg kite ad..hee

Eein Azryn said...

hehe. betul tu. ^^

Lan Bingka said...

acheeqa farhana: yg dikejar tak dapat tu, ada baiknya dilupakan saja kan? ;)

Lan Bingka said...

Eein Azryn: kalau bernasib baik, kita gembira.. :)

Tinta Lana said...

Salam lan..

ni keyword sebenar, mesti pasal jodoh ni,hehehe.

Bukan kadang2, meang selalu macam tu lan. Jodoh tu, selalu la kita beria2 mencari, tapi tak jumpa yg berkenan dihati.

Bila stop mencari, ada plak yang datang menagih hati..pergh, ayat aku..kemain lagi,hahaha

Lan Bingka said...

Tinta Lana: terus jadi.. it's complicated