Friday, February 27, 2009

Anti PPSMI

Saya menyokong mereka!


"Umur saya sudah 76 tahun dan sudah sampai masanya saya memperjuangkan bahasa ibunda saya sebelum hilangnya Bahasa Melayu di muka bumi"

- Datuk A. Samad Said














"Memastikan penguasaan Bahasa Melayu di kalangan pelajar tidak harus diambil ringan kerana ia satu-satunya instrumen perpaduan paling berkesan diterapkan dalam sistem pendidikan, sekali gus dapat memastikan kelestarian pembangunan negara pada masa depan."

- Profesor Diraja Ungku Aziz

*PPSMI - Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris

6 comments:

PJ selamba said...

huh
nape sampai skrg aku cuma nampak 2 tokoh di atas je yg memartabatkan bahasa melayu?
apa dah jadi dengan pemimpin lain?
banyak bahasa inggeris dah dimelayukan...sedangkan kita pun ada istilah tu...
contoh pun banyak...
tak perlu aku sebut kat sini...

Lan Bingka said...

PJ selamba: kadang2 pemimpin ni bila orang tanya dalam b.melayu, diorang jawab dlm b.inggeris...cis

Lan Bingka said...

kalau nak memantapkan b.inggeris, kena perbaiki teknik pembelajaran subjek b.inggeris tu sendiri..

Kujie said...

Semuanya mesti bermula dari diri sendiri...ayuh kita yang memulakan

Lan Bingka said...

Kak Jie: betul tu, negara eropah dan asia lain boleh maju dengan bahasa mereka sendiri, tapi dlm masa yg sama diorang tetap tak mengetepikan b.inggeris..

huzaimi said...

ada jugak tokoh lain.. tuan guru hj abd. hadi awang pun turun berjuang gak hri tu.. aku sokong.. lawan tetap lawan..