Tuesday, September 17, 2013

Ubahsuai pintu lama

Anda ada pintu lama yang tak digunakan? Jangan terus nak buang. Pintu-pintu lama ni masih boleh digunakan lagi. Kita cuma perlu melakukan sedikit ubahsuai untuk menjadikannya perabot atau hiasan yang menarik. Mari kita tengok apa yang boleh dilakukan dengan pintu lama:

Menjadi bingkai gambar
Menjadi bingkai gambar dan penyangkut baju
Menjadi meja makan
Menjadi ruang menyangkut baju
Menjadi rak
Menjadi meja ruang tamu
Menjadi tapak lampu bilik tidur
Menjadi sliding door
Menjadi tempat menyimpan peralatan berkebun
Pemberi kata-kata semangat di bilik mandi ;)

Macam-macam lagi boleh dibuat sebenarnya, bergantung kepada kreativiti masing-masing. Hmm..rasanya ada pintu jamban lama di kampung saya. Mungkin boleh diubahsuai menjadi sesuatu yang hebat. ;p

5 comments:

❤Kamsiah❤ said...

cantik dan unik pulak bila diguna semula mcm tu...

Lan Bingka said...

Kamsiah: Kreatif kan.. sebelum ni tak terfikir pulak

+qasih nadira+ said...

menarik~kalo umah besa mmg cantik nak letak pintu sbagai hiasan.kalau umah kecik,kang sndiri y sesat dalam umah~hehehe~

Lan Bingka said...

qasih nadira: tanda pangkah kat pintu yang guna ye..hehe

+qasih nadira+ said...

dah mcm kisah ali baba jek.hehehe~