Monday, April 9, 2012

Jaga kebersihan bersama

Pemandangan tak sihat setiap kali menggunakan tangga di rumah sewa saya..





Kalau menyapu tu janganlah disapu ke luar rumah.
Kalau ada plastik sampah berisi sisa makanan, janganlah diletakkan di tangga. Pasti ada kucing yang akan 'mengemasnya' nanti. 
Gambar ke-3 tu saya tak pasti la samada angkara kucing atau angkara jiran daripada tingkat atas yang main baling je ke bawah.

Hormatilah jiran tetangga..
Jaga kebersihan bersama..

8 comments:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

not good la kan..sampai sampai seplastik mcm tu kat tangga..kompem la ada bau..

~LoVE PiNk~ said...

eeuuwwww..pic yg no 1 tu teruknya..ktner ni??xbaik untuk kesihatan!!

Lan Bingka said...

Syafawani: memang berbau.. pening kepala dibuatnya

Lan Bingka said...

Love Pink: kat bangi. geram je tengok..

Tyntha Lana said...

Salam..

Mengingatkan lana pd kawasan perumahan sendiri..hurmm..

Mujurlah, disetiap floor, ada suri rumah yg tidak bekerja. Minta bantuan mereka spya pandang2,jeling2 orang yg berkelakuan mencurigakan, org tak bertamadun dan sewaktu dengannya..heh3

Lan Bingka said...

Tyntha Lana: ketuk je kepala kalau kantoi siapa yg buat onar.. ;p

Yan Khalid said...

hmm..saya pula tinggal di flat yang kebanyakannya orang cina tapi yang memalukan orang melayu yang selalu buat hal, buang sampah sana-sini

buat malu saja.

Lan Bingka said...

Yan Khalid: hmm..diorang ni, cuba la jangan memalukan bangsa..