Thursday, October 16, 2008

Tidurlah kawan

Tadi dalam perjalanan ke tempat kerja saya singgah di stesen minyak. Semasa nak bayar duit di kaunter, ada abang depan saya tanya pada pekerja di kaunter tu "Dah lama ke dia tidur kat situ?" sambil menuding jari ke luar. Saya pun toleh la..ish..ish ada seorang lelaki sedang tidur dalam kereta yang diletakkan betul-betul di petak pam minyak. Nampak nyenyak sungguh.. sedang bermimpi agaknya. Kelihatan ada seorang pekerja yang sedang menyapu sampah berhampiran kereta tu. Sambil menyapu, beberapa kali dia menoleh ke arah lelaki tu. Barangkali sedang berkira-kira "nak dikejut ke tidak mamat ni". Pelanggan lain pun ada yang tengok aksi tenang lelaki tu..hehe. Kalau ya pun nak tidur, pergi la cari tempat sesuai sikit.

Hmm...mungkin ada sebab lain. Otak saya tiba-tiba jadi macam penyiasat..

1. Mungkin dia dah mengantuk tahap dewa sebab dah termakan ubat tidur sebelum tu
2. Mungkin dia dah selesai isi minyak, tapi tunggu kawan yang sakit perut pergi ke tandas
3. Mungkin rakaman rancangan ala-ala "Just for Laugh" atau "Bang Bang Boom" sedang dijalankan
4. Mungkin dia pengsan terbau petrol berlebihan atau terbau kentut kawannya tadi
5. Mungkin dia dah mati kerana sesak nafas
6. Mungkin saya patut hentikan penyiasatan ini...

3 comments:

Kujie said...

ishh.... patut dikejutkan
sebab bkn kebiasaan org tertidur kat petak pam minyak

Mungkin tiba² dia kena strok...

azlan shah said...

Oopss...kalau dia sakit, harap2 dia selamat..

Tapi rasanya mmg tidur sebab ada sesaat nampak kepalanya bergerak..

JuliaNa said...

kadang2 kalau ngantuk sangat, kat mana2 pun boleh layan kan..

tapi, bagi saya kereta bukanlah tempat yang best!! :)