Monday, September 22, 2008

Jangan lupa bayar

Sejak minggu lepas ayah saya asyik tanya je...dah bayar zakat fitrah belum? Saya pula asyik jawab 'belum' je. Bising sikit la ayah saya...katanya nanti lupa. Tadi, sedang saya menghadap komputer, tiba-tiba teringat pula pasal zakat. Dengan pantas saya keluar kejap pergi bayar...kerja pun tak banyak sekarang ni. Kadar bagi negeri Selangor ialah RM5.20 pada tahun ini....hmm...selesai akhirnya. Nanti kalau ayah saya tanya, saya akan jawab "Dah abah!"...hehe

Anda jangan lupa bayar ye. Kadang-kadang kita saja nak tunggu saat akhir. Tapi bila tiba masanya, kita lupa pula nak bayar. Kan susah tu. Jadi, tak payah la tunggu saat akhir, bayar je sekarang.


2 comments:

huzaimi said...

aku dh byr daaaa....

azlan shah said...

bagus la..
byr utk 3 org nampaknye ye..
aku byr utk aku je..