Wednesday, August 19, 2015

Kini aku seorang bapa

Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat Ilahi, pada tanggal 28 Julai 2015 aku telah menjadi seorang bapa. Isteriku selamat melahirkan anak lelaki kami secara normal di hospital. Menemani isteri semasa bersalin dan menyaksikan sendiri kelahiran anak pertama sesungguhnya pengalaman yang sangat bermakna dan menakjubkan.

Setelah sehari duduk di wad bersalin, isteri aku dibawa ke dewan bersalin pada pukul 11.00 malam. 3 jam kemudian iaitu pada pukul 2.00 pagi baru dia selamat bersalin. Selama 3 jam itu, aku sentiasa berada di sisinya. Seksa aku melihat dia menahan sakit sebab sebelum bersalin tu 3 kali dia kena induce.

Selepas anakku dilahirkan, aku mengazankannya. Masa tu aku rasa sangat syahdu..gembira yang teramat sangat sampai rasa nak menangis. Dah la masa tu dinihari, suasana pun sunyi. Walaupun ada doktor dan beberapa orang jururawat berhampiran aku masa tu, rasa macam hanya aku dan anak aku, dalam dunia sendiri..dah hanya suara azan yang kedengaran. Yang anak aku pulak terkebil-kebil mendengar suara azan. Subhanallah..

No comments: