Wednesday, March 6, 2013

Jangan tunjuk sangat

Tak kisah la kau nak sokong parti mana pun.
Tapi boleh tak kau lupakan sekejap politik dan mendoakan kesejahteraan negara khususnya rakyat Sabah dan keselamatan pejuang yang bergadai nyawa untuk negara.


Nak angkut batalion tentera guna MIG-29, Hornet, Sukhoi dan F5 Tiger?
Guna la akal sikit, itu semua jet pejuang.


4 comments:

Jejentik said...

itu la yang berlaku bila orang yang tak belajar tentang pertahanan negara tiba-tiba lancang berkata-kata seolah-olah dia mengerti apa yang diutarakan

zi wahid said...

hmmm.

Kidal Abadi said...

bukan apa. cuma kadang2 mereka ini jenis yg berfikir lebih tinggi sedikit. mereka lebih berusaha mencari punca. macam pesakit, penyakit dan punca, kesan. masing2 tidak ketepikan soal simpati. sama bukan?

Arham Md Ali said...

Aku dulu time riot di Mesir di arah untuk balik ke Malaysia tau. Tapi sebelum ke Malaysia kene pergi Jeddah, Arab Saudi dulu. Dari Mesir ke Jeddah tu kami naik pesawat tentera Charlie. Punya la seksa dalam tu, sempit, tak ada tempat duduk, panas, bising. Pesawat pun sangat perhalan, dalam 3 kali ganda macam tu la lagi perlahan dari pesawat komersial. Aku jealous dengan kawan lain yang naik Airasia dan MAS selesa je diorang.

Jadi bila berita pasal tentera kita naik Airasia pun nak jadi isu aku memang rasa tak patut langsung. Tak salah untuk bagi keselesaan untuk parajurit kita, dan pesawat Airasia laju, boleh sampai destinasi dengan lebih cepat.