Saturday, March 16, 2013

Baru kenal Ajek

Ok, rasa diriku agak ketinggalan sekarang.
Sebab baru kenal Ajek Hassan.
Orang lain mungkin dah kenal dari tahun 2011 atau tahun lepas.

Sejak akhir-akhir ni aku selalu nak bekerja sambil ditemani lagu-lagu, terutama lagu slow rock.
Sebab aku stress, banyak kerja. (ya, aku tahu orang lain pun banyak kerja)
Banyak kerja tu aku tak kisah, tapi bila banyak kerja yang memerlukan kau perah otak cari idea dan cari jalan untuk menyelesaikan masalah, dan masalah tu pun kau tak faham...hasilnya kau akan stress. Lepas tu kau takde masa nak update blog, pun boleh stress (ok ni saja nak melebih).

Bila aku stress memang aku tak nak dengar perbualan orang2 di sekeliling aku sebab mereka pun bercerita pasal masalah2 yang lain. Bila tak nak dengar, kau akan tutup telinga. Kalau tutup telinga dengan jari nescaya tak boleh nak buat kerja. Kalau tutup dengan cebisan kain buruk nampak teruk sangat. Inikan pejabat, kena kemas. Jadi aku tutup dengan headphone. Bila dah tutup dengan headphone tu lah aku mula mencari playlist lagu-lagu yang sesuai di Youtube. Lalu aku pun terjumpa Ajek Hassan. 

Aku ni nak cerita pasal stress ke pasal artis Youtube ni? 
Dah la, aku nak sambung buat kerja sambil ditemani lagu2 dari Ajek Hassan. Memang terbaik!



No comments: