Friday, January 25, 2013

Panik dalam kereta

Tadi semasa tiba di masjid, saya letak kereta berdekatan dengan bangunan masjid sebab kereta tak banyak, maklumlah ramai orang cuti hari ni. Selalunya saya letak jauh sedikit supaya senang ketika nak keluar dari perkarangan masjid. Setelah kereta selamat masuk ke dalam petak, kawan saya di sebelah pun keluar dan mula berjalan ke arah masjid. Saya pun turut sama nak keluar, tapi pintu tak boleh dibuka walaupun penguncinya dah dinaikkan. Saya cuba banyak kali, tapi tetap tak boleh buka. Saya ketuk-ketuk cermin tingkap dari dalam kereta supaya kawan saya dengar, tapi dia tak dengar dan terus melangkah ke depan. Saya terpanik juga sekejap, lalu saya ketuk lagi tingkap beberapa kali sambil punggung terangkat-angkat sedikit. Nampak tak betapa bersungguhnya saya nak ke masjid? ;p

Kebetulan kawan saya pandang ke belakang, konon nak bersembang sambil berjalan la tu. Baru dia perasan saya terperangkap dalam kereta. Bergegas dia tolong buka pintu dari luar. Saya hairan juga kenapa saya tak terfikir untuk buka tingkap dan keluarkan tangan, kemudian buka pintu dari luar. Entah apa-apa..

Ada satu hari tu saya duduk kat tempat duduk belakang kereta kawan, kena macam tu juga. Dua-dua pintu tak boleh dibuka dari dalam. Lepas tu saya ketuk-ketuk cermin tingkap nak suruh dia bukakan dari luar, boleh dia buat tak tahu pula. Sindiket apakah ini? 

4 comments:

the malay male said...

klu dah panik, doa makan pun boleh lupa.... ehhhh

Nesa Wazir said...

ah,bgusnya sungguh2 nk ke masjid. nesa cadangkan bawak kereta ke bengkel :P

Lan Bingka said...

the malay male: ni mesti makan makanan orang lain ni..haha

Lan Bingka said...

Nesa: kan..huhu. Nanti weekend saya bawa jumpa doktor.. ;)