Thursday, January 10, 2013

Ilusi patung

Hafiz melangkah keluar dari bilik persalinan. Di tangannya ada 2 helai kemeja kotak-kotak. Satu lengan panjang dan satu lengan pendek.

Anip yang menunggu di luar bertanya "Macam mana? Ok tak?"
Hafiz menggelengkan kepala. Dia menuju ke tempat pakaian itu diambil dan meletakkannya semula.
.....

Hafiz dan Anip berjalan menuju ke kereta.
"Lepas ni malas la aku nak datang sini" kata Hafiz.
"Kenapa?" tanya Anip.
"Kau bayangkan, bila patung pakai baju semua nampak lawa. Bila aku pakai tak lawa pun. Ini semua menipu pelanggan!" 
Anip mengangguk setuju. Perasaannya pun pernah beberapa kali dipermainkan.


4 comments:

CintaKhadijah said...

haha.. kesian!

Tinta Lana said...

Salam.

Bukan prasaan anip n hafiz je yg salu dipermainkan, perasaan ak pun salu jugak lan! hahahaha.

Lan Bingka said...

hehehe..

kak nora said...

salam kenal dari bunda..