Monday, July 9, 2012

Jangan Gelak


Top 11 Ucapan Lucu & Terkenal Sammy Vellu


Berikut merupakan beberapa ucapan beliau yang menjadi kesukaan ramai.
1. Sammy Vellu mengomen tentang PosLaju. ‘Esok kirim, hari ini sampai’
2. Beliau menyatakan rasa malunya dalam sebuah rancangan TV. ‘Ini perkara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat- sangat besar’
3. Dalam sebuah ceramah, beliau berucap. ‘Kita akan bina sebuah jambatan di kampung ini’. Tapi menurut seorang pakcik, ‘Kampung ini tiada sungai, buat apa bina jambatan,’ Datuk Samy menjawab, ‘Kalau tiada sungai, kita bina sungai’
4. Semasa krisis air, beliau berkongsipendapat. ‘Semua orang jangan buang air’
5. Apabila tol naik, beliau memberi komen. ‘Tol naik sikit, banyak marah saya. You ingat ini tol saya punya bapa punya kah?’
6. Semasa kempen derma darah di Sungai Siput. ‘Marilah kite semue menderme dare’
7. Semasa pembukaan majlis. ‘Selamat datang saudara-mara semua…’ (sepatutnya saudara saudari)
8. Semasa merasmikan sebuah majlis. ‘Dipersilakan Datuk Seri Rafidah Aziz naik pentas untuk membuka kain’
9. Memberi komen berkaitan isu sosial. ‘Orang- orang mude suke menghisap dade’
10. Semasa kes Al-Arqam kian memuncak. ‘Saya gembira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam’
11. Menyambut kembalinya angkasawan ke bumi. ‘Kita bersyukur kerana angkasawan kita yang telah meninggal dunia selama 10 hari telah selamat dikebumi’

Sumber: fb

16 comments:

♥ wawawawa ♥ said...

hahahahahahahhaa tak ley laa x gelak...tp mmg pnh dgr die ckp kat tv "jgn hisap dade, dermalah dare" hahahaahahahahahaha

Lan Bingka said...

wawawawa: pagi2 masuk keje dah tergelak..hahaha

Tinta Lana said...

Salam lan.. :)

Adoi, tak tahan aku nak ketawa,hahahahah.

"...dan kemaluan saya sgt2 besar" macam siot,hahahhaa.

Yang menderme dare n menghisap dade tu, aha, lana ingt juga lah gaya dia berckp tu, mmg ketawa habis kot,hahahah.

Lan Bingka said...

Lana: sape boleh tahan gelak memang power la.. ;)

CintaKhadijah said...

Ck gelak dalam hati je. wahahaha..:P

Lan Bingka said...

CK: saudara-mara..hahaha

ekkem spark said...

wakakakaka

Elie Lily said...

ni mmg buat elie gelak tak hingat! hahaha.

Lan Bingka said...

ekkem spark: tak boleh nak tahan gelak..lol

Lan Bingka said...

Elie: vote for pemimpin lucu! ;)

APAN said...

hahaha...sungguh kejam...

Lan Bingka said...

APAN: mmg lawak kejam..haha

Tinta Lana said...

Salam.

Selamat berpuasa Lan! Terima kasih na sebab salu singgah blog ku ^_^

Mudah2an, puasa kali ni lebih bnyk amalannya berbndg thn2 sblmnya..sama2 berusaha..insyaAllah ^_^

Lan Bingka said...

Tinta Lana: Selamat berpuasa gak! Sama2 la kita berusaha ye.. ;)

yana halim said...

Salam Ramadhan lan...
pasal samy vellu ni mmg hilang seri dah berita kat tv tu. hehe

Lan Bingka said...

yana halim: haah kan, dah tak lucu ;)