Wednesday, May 9, 2012

Jadual

Dulu masa kecil, semasa sedang seronok bermain dengan kawan-kawan, Kak Zue menjengah dari tingkap dan memanggil adiknya, sama seperti yang dilakukannya pada hari-hari yang lepas..
"Dik.. balik minum petang!"

Saya seperti biasa, blur sekejap. Minum pun ada jadual.
Akip berhenti bermain dan balik ke rumah.
Saya sambung bermain dengan kawan-kawan yang lain. Nasib baik diorang takde jadual minum.

Tiba-tiba adik saya datang naik basikal.
"Long, mak suruh balik sembahyang!"
Saya teruskan bermain.
Dah 3-4 kali diorang panggil, saya pun balik.

8 comments:

hanaahmad said...

aku dulu waktu kecil pun ada waktu begitu. aku percaya, hidup sememangnya perlu ada aturan yang jelas. :)

Lan Bingka said...

hanaahmad: nasib baik duk hostel, dapat merasa hidup berjadual :)

Dkna Abza said...

mana2 pon mesti ada aturan sebab kita selalu leka..

Lan Bingka said...

Adylia Qarissa: lebih teratur

Tinta Lana said...

Salam..

situasi tu, tak jauh beza ngan zaman lana kecik dulu. Seronok bermain tak ingat dunia, kdg2, tak cukup mak abah panggil, jiran pun menjerit skali, "lanaaaaaaa, mak ko dah jerit tu" wehehehehe

Lan Bingka said...

Tinta Lana: saya tak puas hati la kena kacau masa bermain. dalam hati.."eeii sibuk je"..haha

Ardini Izzati said...

Zaman kecik memanglaa kan. Lepastu besar sikit baru dengar kata. Haha. Kesian mak bapak kita :)

Lan Bingka said...

Ardini Izzati: masa kecik rasa bosan la asyik nak kena menurut perintah je. tapi itulah sebenarnya didikan berguna untuk kita :)