Wednesday, September 21, 2011

Drift di Desa Waterpark

Dalam perjalanan ke PJ tempoh hari, saya memandu dalam keadaan hujan gerimis. Memandu melalui Lebuhraya KL-Seremban menghala ke KL, saya bagi isyarat ke kiri berhampiran Desa Waterpark untuk masuk ke Lebuhraya Hubungan Timur-Barat menghala ke Lebuhraya Persekutuan. Setelah rapat ke kiri, saya perasan dari cermin pandang belakang, ada sebuah kereta yang dipandu dengan laju menghampiri kereta saya. Saya terus rapat ke lorong kiri dan dia memotong di lorong kanan, memasuki selekoh yang sama dengan saya.

Tak sampai 5 saat kemudian, bahagian kiri kereta itu melanggar tembok di depan Desa Waterpark dan berpusing akibat jalan yang licin. "Jahanam"..itu yang terkeluar dari mulut saya sambil kaki laju menekan pedal brek. Bila dah brek mengejut, tayar kereta saya menggelungsur ke kiri dan ke kanan macam tengah buat drift. Cepat-cepat saya kawal stereng dan mengelak kereta tu. Fuhh, nasib baik sempat saya mengelak ke kanan.


Tak guna! Kau punya pasal, nyaris aku terlibat sama. Saya tak berhenti sebab saya yakin pemandunya selamat. Cuma bumper kereta je tercabut. Tu la, lain kali jangan nak menunjuk sangat. Semasa saya jeling cermin pandang belakang, saya lihat ada kereta berhenti.

Kalau tak, tak sampai..

2 comments:

+qAsiH naDiRa+ said...

nasib baik sampai~ :)

Lan Bingka said...

hehe..kalau terkandas disebabkan orang lain punya pasal.. hmm geram..