Wednesday, July 20, 2011

Kurang satu beban

Minggu lepas saya bekerja di Pulau Pinang selama 4 hari, dari hari Isnin hingga Khamis. Berbulan-bulan sebelum tu dah mula persiapan untuk ke sana. Entah dah berapa banyak mesyuarat yang saya dah masuk. Acara ni acara paling besar untuk tahun 2011 ni. Bila tarikh acara makin dekat, makin sibuk la jadinya, maklumlah urusetia. Hari Ahad, sehari sebelum bertolak tu pun masih sibuk dengan persiapan. Balik dari kelas Bahasa Jepun pukul 2 petang terus berkampung di pejabat sampai pukul 2 pagi dengan 3 orang lagi rakan yang cekal. Sampai di rumah dah pukul 3 pagi, terus kemas beg. Selesai mengemas beg, jam menunjukkan pukul 4 pagi. Kalau tidur, lepas tu nak bangun seawal jam 6 pagi memang saya ragu-ragu sikit hasilnya. Jadi saya bercadang nak berjaga je sampai Subuh, baru hebat.

***

Haa...dah pukul 7.45 pagi? (tertidur gak..demm). Bas bertolak pukul 8.30. Kelam kabut saya bersiap menggunakan kuasa Gaban. Pukul 8.05 pagi saya dah memecut ke pejabat. Sampai di pejabat pukul 8.45 pagi, saya tengok bas dah bertolak. Saya bertenang. Saya masuk ke pejabat, ambil beberapa barang yang perlu dan menuju ke foyer sambil mengheret beg beroda. Sampai di foyer, saya masukkan beg dalam SUV yang sedang menunggu. Nasib baik saya pergi naik Ford Everest..hehe.

***



Sibuk dengan kerja sampai tak sempat nak meronda nak pekena nasi kandar, pasembor atau char kuey teow. Nak tengok marka Penang pun tak sempat tau. Cuma sempat berjalan di tepi laut sepanjang Persiaran Gurney je. Apapun saya lega acara ni dah berakhir. Kurang satu beban kerja untuk tahun ni.


12 comments:

zirconia said...

sibuk ye encik lan :D

Lan Bingka said...

zirconia: sama la dengan awak pun.. ;)

+qAsiH naDiRa+ said...

best nye belajar bahasa ke-3.dulu pun saya ambik jepun juga time sekolah.tapi skrg byk dah lupe~huhu~

Lan Bingka said...

qasih: so desu ka..:) kejap je kursus bahasa jepun tu. dah habis da pun.. saja nak belajar sikit2..;)

~cik shanashaida~ said...

waaaa...incik lan yg sgt sibukkk :)

Lan Bingka said...

cik shana: orang tu pun apa kurangnya.. :)

tiqa ramlan said...

wah ! Tak sempat2..busynyer... ^^

Lan Bingka said...

tiqa: huhu.. nak buat camne kan, dah namanya kerja.. :)

Nurateeqa Jani said...

bersiap gunakan kuasa gaban ? 1st time dgr . tp rase2nye since berada kat kem kt kampus ni takleh apply teknik dan kuasa bersiap lain , mmg kuasa gaban je yg sesuai diaplikasikan . hee .

Lan Bingka said...

NJ: oo..kat kem ye. Haha..jadi gaban girl.. ;)

annfrendly said...

lor..rugi lor tak sempat pekena nasik kandaq.. nanti ade mase jejak lah lagi penang.. leh kaver sume2 yg tak sempat... pekena nasik kandaq, pasembor sambil ushar marka. hihihih

Lan Bingka said...

annfrendly: lain kali pegi memang kena kaver semua..haha