Saturday, March 26, 2011

Satu hari nanti nak menuju puncak

Semalam saya baru balik dari Kota Kinabalu. 5 hari bekerja di sana. Cantik juga pemandangan di bandar KK sebab dikelilingi laut. Sayang tak sempat ke kaki Gunung Kinabalu. Orang kata kalau tak dapat naik ke puncak, dapat ke kaki gunung tu pun dah ok, sebab pemandangannya cantik. Tapi sebab perjalanannya kira-kira 2 jam dari bandar KK, tak cukup masa pula nak ke sana. Hmm...harap satu hari nanti saya dapat ke sana, menuju puncak gitu.

Saya lupa yang waktu solat di Sabah awal, jadi bila bangun dalam pukul 6 nak solat Subuh tu langit dah cerah. Terkejut kejap. Waktu petang pun sama. Disebabkan sibuk buat kerja, pukul 6 baru teringat nak solat Asar. Bila saya tengok langit dah gelap, baru saya sedar dah nak masuk waktu Maghrib pun.

Bosan la duduk di hotel yang takde WiFi ni. Broadband pun takde, memang tak dapat la nak guna internet. Sekali sekala je saya surf internet guna 3G di handphone. Itu pun cuma check emel dan menjengah blog ni sekejap. Kang kalau guna lama-lama tinggi pulak bilnya. Nasib baik bawa laptop dan external hard disk, sempat la layan cerita Kak Limah, cerita Hollywood dan cerita Jepun..;) Kalau tak, jadi keras la sorang-sorang dalam bilik..hehe. Waktu malam saya lepak kat bilik je, tak keluar jalan-jalan sebab 2-3 malam hujan saja di sana tu. Lagipun sorang-sorang kan, kurang la sikit semangatnya. Jadi mengadap laptop je la, gelak pun sorang-sorang bila tiba babak yang kelakar..;p

Ni la bilik saya. Sofa tu jadi port tengok movie. Ada 1 malam tu tengok movie sampai tertidur atas sofa. Sakit tengkuk..;)
Ada dapur, tapi saya tak guna. Tak tahu orang guna buat masak apa sebelum tu. Takut diorang masak menu special je..;p
Tinggi pulak nak kena panjat
Panas bah! Gelap sudah..

Malam ni cuti main futsal, tu yang ada masa nak update blog ni, esok pagi nak ke Bukit Fraser pulak. Tata..

10 comments:

Cik Aan Alan said...

best nyer dapat kerja ke luar..

meowwmania said...

tata titi tutu...

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

elok2 yaaaa:)

+qasih nadira+ said...

best nye!hehehehe~dapat round2 satu msia~pasni satu dunia pulak!

Lan Bingka said...

an.nabihan: sekali sekala dapat keluar best gak..;p

Lan Bingka said...

meowwmania: jaga anak2 jebon elok2 ye..;p

Lan Bingka said...

Syafawani: baik mem..;p

Lan Bingka said...

qasih: 1 dunia tu dlm mimpi je la..;p

A. said...

best gilerrr pegi sane! jelesss sayee T_____T hihihi

Lan Bingka said...

NAS: pegi sebab keje tak puas la.. kena gi bercuti semata-mata.. baru best..;)

thanks singgah..:)