Thursday, February 3, 2011

Singa yang menari

Wah, nampaknya semua orang ada rancangan untuk cuti Tahun Baru Cina ni. Masa cuti ni lah nak habiskan masa dengan keluarga atau sahabat kan. Masa lain semua sibuk dengan kerja. Ramai kawan-kawan saya yang menggunakan kesempatan ni untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. Bagi saya yang memang tinggal dengan keluarga di KL, macam ni je la keadaannya. Sama macam hari lain.

Sebenarnya saya bukan dalam mood nak bercuti pun. Sebab tu takde mohon cuti tambahan. Cukup la tu 4 hari cuti. Nak buat apa sangat cuti lama-lama. Tapi hari Sabtu saya akan pulang juga ke kampung untuk meraikan chenta sepupu saya. Hari Sabtu kenduri di sebelah perempuan. Hari Ahad baru kenduri di rumah sepupu saya. Lepas tu terus pulang ke KL dan sambung bekerja pada hari Isnin.

Semalam 2 orang kawan yang dah mempunyai anak mengajak saya berjalan-jalan di Zoo Negara bersama keluarga mereka. Ada persembahan tarian singa katanya. Bukan persembahan oleh manusia, tapi persembahan oleh singa. Bayangkan je la..:)  Saya kata saya tak dapat ikut sebab ada kerja sikit.

Pagi tadi seawal 7.30 saya dah keluar memandu kereta. Bosan la cuti-cuti duduk kat rumah je. Sudahnya menonton drama Jepun je la tak habis-habis..;p  Bila memandu di jalan raya yang hampir kosong tanpa kenderaan, ditemani lagu menyentuh jiwa...fikiran pun terasa kosong melayan perasaan menuju ke destinasi. Terkenang memori lama dengan seseorang, terkenang masa gembira dengan kawan-kawan...hmm terkenang macam-macam la. Memang kita patut menghargai semua yang datang dalam hidup kita ni, betul tak? Kerana semuanya bersebab. Apapun, selamat bercuti saya ucapkan.

So here I am, alone in my office...

25 comments:

Unknown said...

trkenang memori lama dgn seseorang?
yg lama tu kena lupakan Lan..."cipta memori baru"..:)

best cuti lama2 ni Lan..hehe

Lan Bingka said...

yott: yup, betul..

kalau cuti lama2 ada program best la, kalau tak gi mana2 bosan la jadinya..

Balqish said...

cuti terlalu lama pun bosan sebab asyik buat kerja yang sama.
*kerja dapat duit. tu yang best.
incik bingka, let bygone be bygone. :)

Lan Bingka said...

Balqish: sekali sekala je teringat..;p

Ann said...

bila duk sorng2, mmg lah cmtu jdnyer..asyik terkenang n termenung jer..hehe

iyllienaz said...

ok la tu..ada juga cuti..i have to work on PH..cover chinese2 yg cuti..

Lan Bingka said...

Ann: kena banyakkan aktiviti..hehe

Lan Bingka said...

iyllienaz: ala sian.. sabar ye..rajin2 keje ;p

meowwmania said...

oh cuti raya cina sy kena mengemas rumah yg dilanda banjir huhuu...

selamat bercotiiii~

Lan Bingka said...

meowwmania: selamat mengemas! jebon2 tu tak tolong ke?

Seri said...

selamat bercuti

Anonymous said...

macy nak cita jepun!

zirconia said...

ehm, teringat dan terkenang ye lan. memang itu pun yg jadi kalau sendirian.

Lan Bingka said...

Seri: selamat bercuti gak..:)

Lan Bingka said...

maCy: entah2 cerita yang ada kat saya semua awak da tengok..;)

Lan Bingka said...

zirconia: ala..tak selalu pun

jarang...jarang... kata P.Ramlee..;)

+qasih nadira+ said...

selamat bcuti lan~tak sangka pulak lan suke tgk citer jepun~hehehe~

chittysarah said...

berjalan keseorangan di tengah lautan kota..

agagaagaga

Lan Bingka said...

qasih: baru dapat dari kawan.. bosan2 kat rumah boleh gak layan..;p

Lan Bingka said...

chittysarah: awak ke? berjalan tanpa arah tuju eh..;p

chunna said...

alahai.. rajinnye..
enjoy life la..

Lan Bingka said...

chunna: enjoy tetap enjoy.. tapi ada masanya duduk sorang2 lebih mendamaikan..:)

Mohd Shahrul Hafizi said...

Sabar ya Lan. Jangan risau. Ko kan kacak, baik, jiwang lagi penyayang. Nanti sangkut punyalah. Doa banyak-banyak ya. :)

Jom panjat gunung/bukit.

Lan Bingka said...

Shahrul: haa..jiwang ke? haish..

nak panjat mana tu?

Mohd Shahrul Hafizi said...

Aku suspek je jiwang. Hahaha. Aku nak naik Bukit Tabur. Ko dah pergi kan? Tunjukkanlah jalan.