Sunday, February 27, 2011

Melukis dengan cahaya

Dah lama rasanya tak menonton Majalah 3. Tak berapa minat la sekarang. Dulu masa Nor Azlina Redzuan yang jadi pengacara memang siap tunggu depan tv. Hmm..barangkali masa tu tiada pilihan cerita lain..hehe. Masa jumpa Nor Azlina Redzuan kat Jom Heboh siap minta autograph tu, punyalah minat. Takde tempat nak tandatangan, saya hulur handphone je minta dia tandatangan kat belakang...haha. Itu dulu punya cerita, masa dia bujang. Sekarang dah kahwin, dah jadi Datin.

Malam tadi boleh tertengok pulak Majalah 3. Kebetulan tiada perlawanan bola sepak yang nak ditonton, jadi saya layan je la. Paparan malam tadi ialah mengenai sekumpulan anak muda tempatan yang berkecimpung dalam bidang Light Graffiti. Selalu orang melukis dengan spray, pen, pensil dan sebagainya kan...tapi Light Graffiti ni ialah teknik melukis dengan cahaya dan dirakam menggunakan teknik fotografi yang tertentu. Wah, hasilnya memang cantik dan menarik. 

sumber
sumber
sumber

27 comments:

Mr Laici said...

perghh.. sure nice.. baru tahu ad alight grafiti.. terus search google image.. lawa.. (><)

Entry Terbaru: aku Judge blog by its Cover!!

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

cantik n unik laa=)

huda said...

ala.. lupe nk tgk. majalah tiga.. adeh...

Lan Bingka said...

Mr.Laici: memang lawa..;)

Lan Bingka said...

Syafawani: kreatif kan..;)

Lan Bingka said...

huda: best tau, dapat tengok cara diorang buat photo shoot.. wartawan majalah 3 pun cuba buat gak..:)

+qasih nadira+ said...

suke seni!cantikla~t kalo ade peluang,saya nak belajar juga lah!

Lan Bingka said...

qasih: saya pun rasa nak macam nak belajar..;)

Ann said...

unik dan cntik...

Lan Bingka said...

Ann: kagum dgn bakat diorang..:)

NAZ said...

saya sakit hati sebab saya juga nak buat macam ni haha

Lan Bingka said...

naz: haha.. saya pun ada rasa camtu skit2..;p

Aku said...

wow..kreatifnya diorang nih..
pasni nak tengok balik la majalah 3kat tonton

Lan Bingka said...

daisy: wow kan..;)

zirconia said...

wahh autograph blkg handphone kott..huhu..memang cantiklah light grafitti nie ye lan :D

Lan Bingka said...

zirconia: masa tu senyum je bila pegang handphone..haha

yatee 'yosh' yakuza said...

terernyeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Lan Bingka said...

yatee: terima kasih..;p eh..

Seri said...

memang cantik laa

Lan Bingka said...

Seri: sokong!

Liza @ Adzriel AB said...

cantik le...

Lan Bingka said...

Adzriel AB: bukan senang nak buat tu..:)

Anonymous said...

cup.

kiss untuk gadis blogger.
flying kiss untuk jejaka blogger.

rindu kamu, kamu dan kamu.
teruskan usaha di arena ini.
maCy hilang tapi ada.

*salam sayang dari maCy*

:)

Lan Bingka said...

maCy: take care! :)

~cik shanashaida~ said...

terasa nak wat jugakkkk!! awesome kot.. tp xsempat g.. :(

Lan Bingka said...

shana: kalau da buat, kongsi di blog ye..

akubiomed said...

Salam perkenalan. Saya baru menghasilkan light painting @ light graffitt mengunakan kamera digital kompak Panasonic Lumix sahaja.

Boleh lihat di blog saya ini untuk hasil kerja percubaan pertama saya

http://akubiomed.com/2011/mari-bermain-light-painting-light-graffiti/