Friday, January 21, 2011

No soy un casanova

Saya pernah berada dalam 3 situasi perbualan:

1. Semasa kursus di tempat kerja
"Kau dah kahwin?"
"Belum.." 
"Awek ada la kan.."
"Takde.." 
"Pembohong, muka kasanova macam ni takde awek.."

2. Semasa di tempat futsal
"Lan, bawak la awek datang sekali-sekala...nak sorok-sorok plak.." 
"Mana ada.." 
"Ceh, tak caya aku. Muka kasanova...takde awek konon.."

3. Semasa kenduri kahwin
"Kamu ni bila nak kahwin?"..tanya seorang berpangkat nenek saudara
"Tak tahu lagi, nanti la.."
Tiba-tiba anak perempuannya yang berada di sebelah menyampuk dan terus beredar..
"Huh, kasanova.."
Aik..


Pelik..pelik.. Mana diorang dapat idea ni...

23 comments:

zirconia said...

hik3. diorang cakap lan muka kasanova ke?? kesian eh, xpasal je :D

Lan Bingka said...

zirconia: penilaian secara rambang..;p

maCy said...

hai abg kasanova. keh2 ;D

meowwmania said...

en lan kasanova?? hekhek...

yott said...

owhh tidak...
hehe..sy pun musykil gak nih..coz tgk rupa Lan xde lak mcm kasanova pun..;)

Kujie said...

kasanova tu ape?

hiks!

Lan Bingka said...

maCy: heypp.. silap orang ni..;)

Lan Bingka said...

meowwmania: tak patut kan..;)

Lan Bingka said...

yott: haa..betul tu

Lan Bingka said...

kak jie: kena jadi dulu baru boleh cerita..hehe

Seri said...

kat dahi tu ada tulis perkataan 'kasanova' kot. hehe

Lan Bingka said...

Seri: haha..patut la..;p

Ann said...

kasanova lah pling payah org nk dekat..takut ramai peminat...:P

Lan Bingka said...

Ann: nasib baik saya bukan..hehe

naz said...

haha biasa lah kan kan :)

Lan Bingka said...

naz: ramai orang suka menilai dari luaran..;)

+qAsiH naDiRa+ said...

kalau pompuan tak kawen lagi,dikatakan terlalu memilih.kalau laki x kawen lagi,di katakan kasanova~hehehe~menarik 2~ :P

Lan Bingka said...

qasih: persepsi..hmmm

yonna said...

perh kasanova siottt! hahaha. muka hensem ni, tu org cakap kasanova :)

Lan Bingka said...

yonna: haha..entah la. kawan yg no.1&2 tu ok lagi, ada sembang hal lain dulu sebelum cakap pasal tu. tapi yg no.3 tu, takde cakap apa pun tiba2 je keluar perkataan 'kasanova'..uik

cik ungu said...

aku rasa trend zaman sekarang memang memfitnah orang menjadi kasanova..

sebenarnya, aku tak kenal kau..

tapi,

weh..


kau kasanova...

Lan Bingka said...

cik ungu: eh, tetiba je.. :)

Mohd Shahrul Hafizi said...

Macam pernah kena kat aku je. Tapi jelas ko memang kasanova berbanding aku. Hahaha.