Friday, November 5, 2010

Remy nak cari kerja halal

"Woi, bila nak cari kerja ni?" tanya Remy
"Nanti la..hari tu kan dah cari...takde"
"Ye la, kena la cari lagi.. Mentang-mentang dah ada duit sikit, ko eksen eh.." Remy cuba menarik perhatian.
Terhenti petikan gitar Ali.. "Ok, jom kita cari sekarang!" 
"Nanti la...tunggu weekend"
"Haa...tau pun nanti"

"Wei Remy, nak kerja tak? Aku ada lubang baik punya" soal Kamal yang baru keluar dari bilik air.
"Memang la ko ada lubang.." kata Ali. Remy mengangguk setuju.
"Tu lobang lain bai...ni lobang kerja"
"Kerja apa?" tanya Remy sedikit teruja
"Gigolo"
"Ceh, tak guna. Itu bukan gigolo, itu kerja gilo. Bagi la kerja yang mulia sikit" balas Remy.
"Ok apa. Kaya tu! Daripada ko jual bon***, sakit beb."
 "Kahkahkahkah...ko pernah rasa ke?...kahkahkah"  Remy dan Ali bantai gelak.
"Takde la, orang cerita...hahaha" Kamal pun tergelak sama.

"Nak ke tak nak?" Kamal cuba buat serius sambil menyikat rambut depan cermin.
"Sejak bila ko jadi ejen plak ni?" tanya Remy sambil tersengih.
"Ko bagi je la kerja tu kat Ali ni ha.." sambung Remy lagi.
"Hoi..gila"  Ali mencelah.
"Ali susah sikit nak jual.." terang Kamal
"Celaka.." kata Ali.
"Kahkahkah.." Remy dan Kamal tergelak.

"Dah la wei...aku nak keluar jap" kata Kamal sambil memegang beberapa helai kertas.
"Pergi mana? tanya Remy
"Photostat toyol...hehe"
Sebelum keluar, Kamal meletak dua helai kertas di atas tilam..."Nah amik ni, isi. Gua gerak dulu"

Ali mengambil kertas itu....
"Remy, tengok ni.."
Remy menyambut borang bertajuk McDonalds.

13 comments:

+qAsiH naDiRa+ said...

bagus2~keje mulia ye~:)

yott said...

best laa kalau Remi keja McD..dpt mkn free
citer ni mcm ada smbgn lg kan

yonna said...

ingat suruh jadi gigolo betoi2 -__-

hentakbelipat said...

kehkeh..kalau gigolo yang lu pilih mmg lu seorang yang uptodate..

Lan Bingka said...

qasih: yg penting.. kap ba ro kap alif ta nun...keberkatan..;p

yott: jimat duit makan..;p
ada kot..hehe

Lan Bingka said...

yonna: nasib baik dia tak gelap mata..;p

hentakbelipat: haha..betul2

Ann said...

lawak tol diorg btiga ni....pndai ar ko menulis..bkn senang nk tulis yg leh wat org gelak

Lan Bingka said...

Ann: hehe..saja cuba2

fndrocka said...

Mcd pun okeh

Lan Bingka said...

fndrocka: betul3..;)

Mohd Shahrul Hafizi said...

Ko mesti Kamal kan. Hahaha.

Lan Bingka said...

Shahrul: haha..salah

Mohd Shahrul Hafizi said...

Dah tu? Remy ke? Bajet Remy Ishak ke ni? Hehehe.