Wednesday, June 30, 2010

Piala Dunia dalam suasana rimba

Minggu lepas saya sibuk dengan seminar yang dijalankan oleh jabatan saya. Selama 3 hari 2 malam kami berkampung di Agrotek Garden Resort, Hulu Langat, Selangor. Pada tahun lepas kami adakan seminar di Pulau Tioman, kali ni kami nak merasai suasana rimba pula. Perkara pertama yang diperiksa setelah masuk ke bilik penginapan ialah saluran TV. "Yeay..ada ASTRO! Boleh tengok World Cup". Selain pembentangan kertas oleh para peserta, aktiviti yang dijalankan ialah bermain futsal, mandi-manda, senamrobik, jungle trekking, flying fox dan sukaneka. Saya juga sempat berjoging seorang diri pada pagi hari ketiga. Bagusnya kalau hari-hari dapat buat macam ni. Menghirup udara segar pagi, bersenam sambil menghayati suasana terbitnya mentari. Owhh..

 Buaian tempat bersantai

Bermain futsal dengan bos

 Flying fox

Pada malam kedua, kami mengadakan malam BBQ dengan tema Malam Syurga Rimba. Disebabkan tema tu, ramai peserta mengumpul daun-daun semasa jungle trekking. Kemudian mereka hias daun-daun tu pada pakaian mereka. Sambil makan ada antara peserta dan urusetia yang berkaraoke. Saya macam biasalah, kena jadi photographer. Selamat, tak kena nyanyi...hehe. Acara malam tu diselang-selikan dengan cabutan Lucky Strike. Saja kami tukar namanya kerana hadiah-hadiah pada malam tu adalah sumbangan para peserta sendiri. Setiap seorang akan dipanggil membuat cabutan, dan mereka akan mendapat hadiah yang diberi oleh peserta lain. Kira macam bertukar-tukar hadiah la. Cool kan. Syaratnya hadiah yang disumbangkan mesti  RM20 ke atas. Ada yang dapat hamper, kipas angin, beg, bingkai gambar, jam dinding, toaster dan macam-macam lagi.

 Jungle trekking

Berehat selepas jungle trekking

 Derma darah

 Susahnya darah nak berhenti keluar

Yang bagusnya seminar kali ni diadakan pada hari Rabu hingga Jumaat. Jadi lepas balik dari seminar dapat berehat dua hari sebelum bekerja semula. Tak payah nak ambil cuti rehat dah. Jumaat malam tu sebelum saya pergi bermain futsal, Faizul telefon.. "Lan, esok joging kat Titiwangsa nak". "Jom!"


Bingka: Minggu lepas memang minggu mengamalkan gaya hidup sihat!

9 comments:

meowwmania said...

wahh mcm sonok jer baca, dpt bayangkan suasana kat rimba yg mendamaikan :)

yott said...

waaa...best la keja Lan ni..smbil keja bole jln2 lagi

Lan Bingka said...

meowwmania: kalau dapat pegi lagi seronok tau..

yott: sekali sekala je macam tu..;)

p/s: saya baru tambah gambar

iyllienaz said...

amalkan gaya hidup sihat..=)

Lan Bingka said...

iyllienaz: kalau sorang2 macam tak semangat la, kena ada geng baru best..;)

yonna said...

lintah ke pacat tu T__________T

Lan Bingka said...

yonna: pacat yg kekenyangan..;)

Ain Zulaikha said...

aduhhhh... pacat ke? lintah? dah pernah kena.. tak sakit pun.. tapi eee... geli lah.. darah tak henti keluar...

Lan Bingka said...

AIN Z: pacat..memang lama kan nak tunggu darah berhenti..

thanks komen :)