Monday, April 19, 2010

Tak Nak Potong

Potong...potong...potong. Ingat lagi iklan tu? Saya tak minat.

Saya nak cerita ni...
Ramai orang (blogger) suka potong (dalam entri), terutamanya yang muda-muda. Kesuntukan masa mungkin. Bangga pula tu. Owh...mungkin nampak cool gitu..
Contoh 'potong' begini: Sy x ske btul la ngan bdk2 yg ptg ni. Ntah ape2. Xleh ke nk eja btul2 pktaan tu.
Contoh 'bangga' begini: Ske ati ak la nk tulis cmne pun, ini blog ak. Xnk baca bleh tekan pgkah kt atas tu. Ade aq kesah.

Selagi boleh potong, geng potong pasti potong. Bagus. Teruskan.

Bingka: potong dalam komen takpe la kot..

21 comments:

Nurul Harun said...

ada sedikit blur disitu. hehehe :P

penaberkala said...

entri awal-awal dulu banyak juga potong-potong ni
sekarang, kurang sikit, nak cuba elakkan,haha

Lan Bingka said...

nurul: blur ke?..hehe
takpe, awak tak suka potong..

Lan Bingka said...

penaberkala: ok la tu, tak rugi pun tak potong..;p

Kie-yu said...

sangattttt setuju!!! annoying okeh. uweeekk =p

Lan Bingka said...

Kie-yu: tu la pasal.. mungkin sikit2 tu boleh diterima lagi la, tapi kalau sampai 80% perkataan yg digunakan tu nak dipotong, adoyai..

~LoVE PiNk~ said...

ehehe saya salah sorang yang dulu suke potong!potong!potong!
but now,no more potong...heee

Lan Bingka said...

Love Pink: baguih la tu.. rugi tau potong2 ni.. sebab orang kalau nak search apa2, diorang akan taip perkataan penuh..

MSR said...

nampaknya kita mempunyai ideologi yang sama! Aku pun tak suka potong-potong ni..

Lan Bingka said...

MSR: gitulah nampaknya..;p
thanks follow..

yonna said...

sekarang rasa nak potong jari yg menaip mcm tu. gila babeng tak boleh terima hakikat.

eh mmg benci ahhhhhhhh! hahaha

Lan Bingka said...

yonna: memang serius tak berkenan.. percayalah..;p

BalqisShafiqa said...

balqis tak suka menulis entri dengan cara begini.

Lan Bingka said...

balqis: saya percaya..;p

Kujie said...

ada juga yg ditambah
dengan huruf w atau z

tak reti mulutni nak mengajuk

Lan Bingka said...

kak jie: huruf r dan e juga..
aper, napew, siyez, sukew, nie, tue..
sabar je la..

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

potong jangan tak potong

Linglung said...

ak pn nk ptg jgk la..
keh keh keh..

http://akulinglung.blogspot.com

eL said...

kekekeke...sakit hati pun ada sebab mengambil masa yang lama untuk memikirkan perkataan apa yang dipotong. kenalah baca 10 kali. buang masa. kita ada banyak lagi blog nak baca. banyak ke? LOL buat potong stim nak baca. potong juga tu.

Othman Juliana said...

Biasanya yang dok 'potong' ni budak-budak. Aku yang tua ni jadi blur bila baca. Sangat pening bila baca blog macam tu (biasanya aku baca sebaris dua aje). Ada komen aku tak publish sebab aku sendiri tak paham. Kesan dari kebiasaan 'potong' hantar SMS mungkin? oh!

Lan Bingka said...

CRAZYBEAUTIFUL88: potong dalam mesej peribadi takpe la, kalau 'publish' untuk tatapan umum tak sesuai..

Linglung: mari martabatkan bahasa kita..:)

eL: kalau anak saya.. memang kena jentik jari tu..;p

Othman Juliana: dulu ok lagi sebab perkataan2 tertentu je yang dipotong, sekarang ni nampak macam semua perkataan layak dipotong..grr