Friday, April 23, 2010

Mesin penimbang yang rosak

Sedang tengok perlawanan bola. Adik saya baik punya tidur kat sebelah. "Tidur je kerja kau ni. Bangun la buat apa yang patut...kemas rumah ke, teman aku tengok bola ni ke." Eh, sekarang pukul 4.00 pagi. "Ye tak ye...teruskan tidur adikku, kamu bukan kaki bola pun." Tiba-tiba memori di sebuah kompleks menjelma. Tak boleh jadi ni, saya terus buat sit-up 100 kali. Adeh, sakit perut kejap. Ok, dah turun sikit..;p
Priitttt...sekali Frank Ribery kena kad merah daa..

Hmm...minggu lepas semasa rehat tengahari saya ke sebuah kompleks, teman kawan beli barang. Ternampak mesin penimbang analog yang kesunyian. Kawan saya nak belanja timbang. Saya pun pijak la benda tu, lagipun dah lama tak menimbang. Oops, naik la! Kali terakhir timbang 6* kg. Betul ke mesin ni, entah-entah rosak. Tiap-tiap minggu main futsal, takkan la naik. Ahh...penipu punya mesin. Kawan saya setuju (ye ke kau setuju). Kami terus berlalu. "Mesin dah rosak kasi simpan la...apa la diorang ni."

Di tingkat bawah nampak mesin penimbang digital. Kawan saya nak belanja lagi. Duit syiling dah terlebih agaknya. Beria-ria suruh saya naik. "Nampak sihat mesin ni". Saya pijak dengan yakin. Alamak...bacaannya sama dengan yang tadi. Kawan saya gelak. Mesin kat sini memang penipu Lan! hahahaha... 
Terimalah kenyataan berat awak tu dah naik..hehe

Bingka: kena ada satu kat rumah ni..

16 comments:

Kengkawan said...

hahhaha.. dalam majalah ditulis semua orang harus menyimpan satu mesin penimbang berat badan di rumah. waktu yang paling sesuai ialah harus sama setiap kali menimbang misalnya di awal pagi..

maafkanlah mesin penimbang di kompleks itu... memang penipu.

BalqisShafiqa said...

mesin penimbang kat komplek tu.. memang menipu!

6* kg? beratnya! :)

Lan Bingka said...

kengkawan: owh..camtu eh.. ok nak cari satu

thanks singgah..;p

Lan Bingka said...

Balqis: masih berat ideal tu..hehe

iyllienaz said...

beli je 1, simpan kat rumah..hari2 boleh timbang..=)

penaberkala said...

xpe berat asal selamat,hak3
jgn obes sudey

Lan Bingka said...

iyllienaz: orait..mesti awak hari2 timbang nih..
thanks komen ye..

penaberkala: betul2..sebab tu kena jaga makan..;p

Hot Mama said...

heheheh

kite pun sama timbang dkt shopping mall siap ada utk tinggi sekali

first time timbang tinggi 154 cm..hr lain timbang 150 cm ..hahah cmne leh jd pendek balik..adeh...

MIRA AMIR said...

huhu.. terimalah knyataan. teringat pulak dlu ade skali tu makcik sy naik mesin timbang kat komplex. mesin ni boleh ukur tinggi dan bmi skali. kebetulan makcik sy ni gemuk dan pendek. timbang2 je mesin tu cakap 'ANDA GEMUK' kuat gila. huhu. malu gila

~LoVE PiNk~ said...

nty da beli penimbang jln lupe timbang ari-ari tau..;p

an.nabihan said...

hahaha.. jgn salah kan mesin yer..

sama la kita nk kurangkan berat badan.

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

Lan Bingka said...

Hot Mama: haha.. macam benjamin button kot, makin kecik..

Mira Amir: wakaka..jahat betul la mesin tu..

Love Pink: hehe.. ok2..

an.nabihan: tu la kan..mesin gak yg salah.. cantek, ada geng..

Nurul Harun said...

hahahaa. cumel je Lan ni. ohh, berat dh naik ekk. haa, jum g Joging dgn Nurul. ;p sama2 turunkn berat bdn + menyihatkan badan! ;p

Lan Bingka said...

Nurul: hehe..jom2

eL said...

lelaki kalau 6++ tak lah berat mana. biasa je tu. nak beli letak kat rumah, jangan beli yang harga RM10 sebab yang tu satu spesis je dengan yang kat kompleks tu.