Monday, August 24, 2009

Pahala diam

Dalam bulan yang mulia ini, barangsiapa diam (tidak berkata-kata) dia akan mendapat pahala seperti sedang berzikir. Barangsiapa tidur pada siang hari, dia akan mendapat pahala seperti sedang beribadat.

Itulah antara isi khutbah pada hari Jumaat lepas. Lihatlah, sekecil-kecil perkara pun ada ganjarannya pada bulan Ramadhan ni. Bagaimana kita boleh tak gembira dengan kehadiran Ramadhan betul tak? Gunalah kesempatan yang ada untuk beramal ibadat ok!

Oh ya, minggu lepas saya terlanggar seekor kucing. Adoi, maaflah kucing. Masa tu saya sedang memandu ke tempat kerja, sampai di satu jalan tiba-tiba kucing tu berlari melintas jalan. Tak sempat saya nak tekan brek. Dumm...terus saya tengok cermin pandang belakang, kucing tu sedang menggelupur. Adoi..kesiannya. Kucing..harap umur kamu panjang..

12 comments:

Emblem of Purity said...

Ha??? langgar kucing :-( jangaaann

Lan Bingka said...

Erk..tak sengaja

Zaidon said...

Salam Bro.. nak buat cemana, tak sengaja kan, selamat melaksanakan amal ibadah. senang2 singgah blog saya pula. terima kasih

Lan Bingka said...

zaidon: tu la pasal..terima kasih kerana singgah. selamat beramal..;)

eedany said...

huhuhu...ciannya kucing. harap2 hiduplah masih!

belum pernah lagi eedany terlanggar kucing, minta2 janganlah. Trauma nanti!

:)

yOnnA said...

salam bro. selamat berpuasa ok! :)

kesian kucing.hope panjang umur beliau lah T__T

bro,nak alamat rumah and ur full name. email yonna eh

yonna2yonni@gmail.com

Lan Bingka said...

eedany: saya pun macam trauma kejap lepas langgar tu.. sejam lepas tu baru ok..;)

yonna: selamat berpuasa. kalau umur dia tak panjang, harap keluarga dia redha..

arsaili said...

salam..eh tak ambik dia letak ke tepi ker...kesian betul nasib si kucing..moga dia panjang umur

selamat berpuasa bro moga kedatangannya kali ini membawa seribu erti

Lan Bingka said...

arsaili: tak ambik la..
selamat berpuasa!

samdaddycool said...

Kasihan si kucing, tak sempat balik kampung beraya rumah mak mertua.. nak buat macamana, dah takde rezeki kucing..

Kujie said...

Kak Jie pun jadual amat ketat sepanjang Ramadan... peluang untuk mencapatkan 'bonus' tahunan

Lan Bingka said...

samdaddycool: kalau dah ajal nk buat macam mana..

Kak Jie: betul2, dapatkan bonus selagi mampu..