Friday, May 15, 2009

Pengapit

Dua minggu lepas saya telah menjadi pengapit kawan saya (Ajie) pada majlis perkahwinannya. Dua hari berturut-turut saya jadi pengapit Ajie, sebab majlis sebelah lelaki dan perempuan dibuat 2 hari berturut-turut. Ni kali ke-2 saya jadi pengapit selepas kali pertama pada tahun 2007, jadi pengapit kepada Faizul.

Saya kalau boleh nak datang makan je masa kenduri tu..;) Tapi orang dah minta tolong, kenalah tolong..kan. Bukan orang lain, kawan-kawan rapat gak. Tapi ok gak, dapat baju melayu percuma. Sebab warna yang pengantin nak tu saya takde. Jadi kena la taja. Bukan orang lain, best man ni...;)

Ada gak mitos pasal pengapit ni kan. Apa ya? Cepat atau lambat bertemu jodoh? Hmm...apa-apa aje la.

Foto oleh: Faizul

8 comments:

PJ selamba said...

wah...
dapat baju melayu free tu..
nanti ko jadi pengapit aku lak ek..
baju tak payah la dah ko dapat dah tu...
hehe

LifeSaver said...

mana tau..lepas ni bertemu jodoh..amin~

Emblem of Purity said...

Orang kata macam tu la (suka betul dengar cakap orang EoP ni) lepas ni bestman pulak. Tapi dah 2 orang dah tu, bila la masanya dia pulak. Patutlah mengeluh "bila la nak jadi suami" hehehe....

Lan Bingka said...

PJ selamba: macam dah nak kawin je ni.. bagus2..;)

LifeSaver: amin...terima kasih

Emblem of Purity: doa2 kan la ye..;)

Faizul said...

Ajie curi pengapit aku..huhuhu.. Bro jangan risau, nanti masa ko kawin ramai yang berebut nak jadi pengapit....hihihi

Semoga bertemu jodoh cepat2... tak sabar nak tengok ko sanding....

Amin...

Lan Bingka said...

Faizul: sabar ye..;)

yOnnA said...

eceh mencepatkan jodoh ni :)
hehe

Lan Bingka said...

yonna: harus tu...hehe