Monday, January 5, 2009

Azam yang mudah

Dalam khutbah Jumaat minggu lepas, khatib menyampaikan kepada para jemaah yang hadir bahawa kita tak perlu nak pening kepala memikirkan azam tahun baru. Ada orang nak buat itulah...inilah, dan macam-macam lagi. Sudah cukup sekiranya kita berazam untuk bertaqwa kepada Allah, iaitu mengerjakan perintah-Nya dan meninggalkan larangan-Nya. Hmm..betul la tu kan.. Cuma setiap dari kita mungkin mempunyai harapan yang berbeza untuk tahun ini. Ada yang berharap dapat anak, dapat cucu, dapat menantu, dapat naik pangkat, dapat bertemu jodoh..(uhuk uhuk..eh, terbatuk pulok) dan sebagainya. Ada juga orang yang dah lama terpisah dengan keluarga atau saudara-mara. Semoga tahun ini tersimpul kembali silaturrahim mereka.

6 comments:

Emblem of Purity said...

hahahaha...apsal yang terbatuk tu? "ter"mengata diri sendiri ke?

Kujie said...

recycle azam thn lepas boleh?

Lan Bingka said...

Emblem of Purity: hehehe..;)

Kujie: asalkan niat yg baik, boleh saja..:)

eedany said...

apasal pula terbatuk-batuk tu?

mesti kes nak kahwin ni kan, kan? Amin...

:)

miszsensei said...

huhh..bingkaa?? hehe cute...

Lan Bingka said...

eedany: lambat lagi kot..hehe

miszsensei: terima kasih kerana singgah di sini..:)