Thursday, December 11, 2008

Cuti sekolah, musim orang kahwin

Sejak bulan lepas hingga sekarang pasti banyak undangan ke majlis perkahwinan diterima kan.. Biasalah, musim cuti sekolah memang musim orang kahwin. Susah juga kalau semua orang nak buat kenduri kahwin semasa cuti sekolah ni. Tarikh undangan yang diterima bertindih-tindih, ada yang jauh, ada yang dekat. Saya sendiri telah menerima 3 undangan pada tarikh yang sama. Jika tarikh tak bertindih pun, tapi kalau setiap minggu kena ke luar daerah, melibatkan kos yang banyak juga tu. Nampaknya terpaksalah ikut kesempatan dan kemampuan saja. Lebih baik buat pada hari bukan cuti sekolah, senang sikit orang nak datang.

Bagi saya cuti sekolah hujung tahun tak berapa sesuai diadakan kenduri kahwin kerana cuaca yang tidak menentu. Lihat sajalah keadaan sekarang ni, hujan tak henti-henti sehingga menyebabkan banjir dan tanah runtuh. Ia sedikit sebanyak mengganggu kelancaran majlis dan keselesaan tetamu yang hadir. Minggu lepas kawan saya menghadiri majlis perkahwinan di Terengganu. Dalam perjalanan pulang ke KL dia terpaksa meredah hujan lebat dan banjir. Masa perjalanan berlarutan sehingga 12 jam. Huh..penat tu. Tak mengapalah, asalkan selamat tiba. Bagi kawan-kawan yang baru mendirikan rumahtangga, saya ucapkan Selamat Pengantin Baru!

4 comments:

benny said...

hehehe... betul 2... asal cuto je mesti byk kenduri kawen.. ckp psl kawen, ko 2 bler nk kawen.. hahahha.. asik wish kt org je...

Lan Bingka said...

bila dah bertemu jodoh..;) doakan je la..

Faizul said...

Alamak...orang yang bertanya pun sama jer.... BILA NAK KAWIN?????heh..

Lan Bingka said...

haa..betul tu fezol..