Saturday, November 8, 2008

Sukan malam

Malam tadi saya bermain futsal dengan kawan-kawan. Memang setiap malam Sabtu begitu. Kadang-kadang je saya tak main, jika ada hal lain. Masa ni la saya dapat berkumpul dan berseronok bersama kawan-kawan. Sedar tak sedar, inilah aktiviti saya sejak 4 tahun lalu. Kawan-kawan yang dulu tak reti main pun sekarang dah bagus. Pusat Sukan Futsal pun dah semakin bertambah. Puas rasanya dapat keluarkan peluh, lupa sekejap segala masalah (eh, banyak ke masalah?..;p). Sekarang ni kami mula bermain dari pukul 11 malam hingga 1 pagi. Dulu kami main selama sejam saja, tapi sejak bulan lepas, bilangan yang datang semakin ramai pula (dalam 20 orang). Terpaksalah kami tempah gelanggang (padang) selama 2 jam. Kalau tidak, memang tak puas la main. Dulu tak terfikir pun akan ada aktiviti ni kan...tapi sekarang dah jadi sukan malam yang popular, malah melihat gadis-gadis menyepak bola di dalam gelanggang dikelilingi jaring tu pun dah tak hairan.

Lewat kan kami main? Nak buat macam mana, waktu lain semua dah penuh ditempah orang. Tempahan bukan dibuat untuk seminggu, tapi untuk setahun. Jadi memang pukul 11 saja la waktu untuk kami. Orang lain lagi lewat, ada yang main pukul 2-3 pagi. Lepas penat bermain, selalunya kami akan minum di restoran mamak. Selalunya sekejap saja, tapi pagi tadi saya dan 4 orang kawan dah memecah rekod, bersembang di restoran sampai pukul 5.45 pagi. Pukul 6 pagi baru sampai rumah...ish ish. Kamu semua pula bagaimana? Bersukan atau bersenam tak? Sebenarnya tak kisah la aktiviti apa pun yang dilakukan, yang penting dapat menyihatkan badan. Ok la, masa untuk tidur.. Entah pukul berapa bangun nanti..;)

2 comments:

arsaili said...

salam..wahhh masa tgh sihat tu bersukan dan bersenam lah...bila nikmat nya di tarik balik spt saya...jumpa breeze walk jer

Lan Bingka said...

owh..ye ke..

Ya, mari bersenam! Saya biasa guna tangga saja di tempat kerja. Salah satu senaman juga tu..hehe. Pejabat pun di tingkat 2 saja, bukan tinggi sangat pun.