Monday, October 13, 2008

Di kala orang lain tidur

Dah selalu nampaknya perkara ni berlaku. Saya pun dah menjadi pelik. Waktu tidur saya selalunya dalam pukul 12 lebih. Tapi dalam seminggu dua ni saya memang kerap tertidur awal dari kebiasaan. Antara pukul 10 - 11.30 malam dah terlelap. Kenapa ya? Hmm..aktiviti siang takde la berubah sangat, biasa saja. Pada awal pagi mesti terjaga, selalunya antara 1-4 pagi. Lepas tu susah pula nak tidur. Mula la saya isi masa dengan menonton tv atau membaca suratkhabar. Kadang-kadang tu, kalau esoknya cuti, saya hidupkan komputer dan melayari internet.

Pagi tadi saya terjaga pada pukul 3. Bila naik ke bilik di tingkat atas, adik saya yang bongsu masih belum tidur lagi, sibuk menghadap buku kerana peperiksaan akhir tahun akan bermula hari ini. Teringat zaman sekolah dulu..;) Lepas solat Isyak, saya menggosok baju dan seluar kerja pula. Sedang saya menggosok, abah keluar dari biliknya, menuju ke bilik air dan kembali semula ke bilik. Kemudian terdengar suaranya mengangkat 'takbiratul ihram'. Pasti abah pelik tengok saya menggosok baju pagi-pagi buta ni...hehe. Dah selesai menggosok, saya hidupkan komputer dan memindah beberapa fail daripada pendrive dan kamera ke komputer.

Jam menunjukkan pukul 4.05 pagi ketika saya mengangkat tilam (toto) ke tingkat bawah. Saya lihat adik saya dah tidur di atas sofa. Ceh..tadi kata nak turun minum air je. Nasib baik hari ni hari kerja, kalau tak saya akan menonton tv pula. Oh ya, saya memang dah terbiasa tidur di ruang tamu. Kalau bilik di tingkat atas kosong pun saya tetap akan tidur di ruang tamu.

6 comments:

.:maira:. said...

sy tau sbb pe..
msti da terbiasa bgun sahur..
xpn tgk bola.
haha.
ey.yg potluck ari jumaat ni.
sy xbgtau lagi pe mknan yg nk bwk.
igt nk wat kueh.haha.
xyah gtau xpe ke.bwk je nnt.
bley kn.heee.

azlan shah said...

hmm..mungkin
utk potluck tu bawak je la kuih ape pun..;)

Kujie said...

macam jetlag
baru balik dr luar negara kot..hehehee

azlan shah said...

tak penah la kak..
baru plan ngan kwn2..mgkin thn dpn..hehe

JuliaNa said...

emmm..insomnia ke??ehee.. :)

singkat nye masa untuk awak tidur tu? tak effect hari siang ke?

azlan shah said...

cucu insomnia kot..hehe
kat tempat kerja saya ok je..
tak effect sangat..
tapi kalau hari cuti mmg tidur la lepas subuh..